Werkdag 2 - Reisverslag uit Alexeevca, Moldavië van jongereninactie2014 - WaarBenJij.nu Werkdag 2 - Reisverslag uit Alexeevca, Moldavië van jongereninactie2014 - WaarBenJij.nu

Werkdag 2

22 Juli 2014 | Moldavië, Alexeevca

Ook vandaag ging de wekker weer vroeg. Zoals elke ochtend hadden we een kleine bijeenkomst met gebed en een stukje uit de bijbel. Daarna was het tijd voor het ontbijt. Net als gister werd de groep weer in tweeën verdeeld voor het kinderwerk en bouwwerk.

Het kinderprogramma is elke dag hetzelfde maar met andere spellen en knutselwerkjes. Vandaag gingen we snoephappen, touwtrekken en een spel met waterpistolen spelen. De andere helft van de kinderen ging muziek maken en dansen. Dit werd later omgewisseld. Na de spelletjes was het tijd voor de lunch. Toen we allemaal onze buik hadden rond gegeten was het knutseltijd. Vandaag hebben we een pennenbakje gemaakt. Van elk groepje mochten wij de mooiste kiezen waarvan uiteindelijk een winnaar werd gekozen. De kinderen gingen na het knutselen naar het bos voor iets in het Russisch. Wij hadden even pauze omdat we het toch niet kunnen verstaan. Om half vier was het ook voor ons tijd om naar het bos te gaan. Daar speelden we een spel waar Reinier weer een hoofdrol had: de worst. Bij het spel moest je kaartjes verzamelen waarmee je bij een ander de vlag kon kapen. Degene met de meeste vlaggen kreeg een prijs. Het was een vermoeiend spel omdat je door het bos moest rennen voor de kaartjes. Vermoeid liepen we terug. Terwijl we liepen riep Marlies: 'kijk, een speeltuin!' Maar het bleek een kleurrijke begraafplaats te zijn. Voordat de kinderen naar huis gingen werden de prijzen uitgereikt en werd er een toneelstukje opgevoerd.

Het bouwwerk
We zijn vandaag verder gegaan met het bouwwerk. De fundering lag er dus konden we gaan metselen. Dit deden we tot de stenen op waren. Toen dit klaar was kwam Denice vertellen dat het muurtje scheef stond. Ook hebben we een begin gemaakt voor de riolering. Dit was ook weer graafwerk. Lars vond dit niet zo leuk omdat zijn gat steeds werd dichtgegooid door Walter en Floris.

Toen alle werkzaamheden klaar waren moest er opgeruimd en schoongemaakt worden. Door de hitte ontstond er een watergevecht tussen Jochem en een Moldavisch meisje.

We zijn heel blij met Hilde. Ze maakt bijna elke dag wat tijd voor ons vrij om te vragen hoe het met ons gaat. Dit is erg fijn.

Het is bijna etenstijd. We zijn benieuwd wat er op het menu staat vanavond. Na het avondeten zullen we de dag gezellig met de groep afsluiten bij iemand thuis.

We zullen snel weer iets laten horen!

Speciale groetjes van Walter en Floris aan hun hele familie.

De rest krijgt natuurlijk ook de groetjes van iedereen.

Liefs van Hanna, Floris en Liesbeth

• 22 Juli 2014 - 21:53

Tineke Van Beuzekom:

Wat een talenten Reinier!
    Fijn dat alles goed gaat!
    Groeten, Tineke

• 22 Juli 2014 - 22:14

Tineke En Arjan Terlouw:

Wij horen jullie bepaald niet klagen!
    Leuk om de uitgebreide verslagen te lezen,
    Het sport en spel programma klinkt als een klok!
    Lekker doorgaan & veel plezier!

• 22 Juli 2014 - 22:35

Attie:

Hoi,
    Reinier is al aardig op koers voor hutspot of erwtensoep, ga zo door!
    Groetjes, Attie

• 22 Juli 2014 - 22:43

Heleen:

Fijn om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Morgen dan zeker het muurtje overmaken?!
    Ik ben benieuwd welk talent Reinier morgen gaat laten zien!

• 23 Juli 2014 - 07:57

Lieke:

Goed bezig jongens en meiden!!! Ik wil eigenlijk tegen Lars zeggen dat het voor hem meer grafwerk lijkt maar dat is niet zo netjes en misschien is speelwerk beter, snapt Marlies ook weer. Kiki wil trouwens dat jullie (allemaal) op haar feestje komen, dus nu is ze heel verdrietig. Maak er zaterdag dan maar een feestje van voor haar en vooral voor jullie zelf :-)

• 23 Juli 2014 - 08:07

Jolanda:

Wat verzetten jullie weer veel werk, en een beetje scheef maakt toch niet uit? De kinderen hebben het zo te horen ook goed naar hun zin met al die activiteiten! Maak er vandaag weer een mooie dag van, groetjes

• 23 Juli 2014 - 08:58

Magda:

Goed bezig jongens! Zowel met de kids als met de bouwwerkzaamheden. Succes weer verder. En Reinier? Theaterschool?