Werkdag 3 - Reisverslag uit Alexeevca, Moldavië van jongereninactie2014 - WaarBenJij.nu Werkdag 3 - Reisverslag uit Alexeevca, Moldavië van jongereninactie2014 - WaarBenJij.nu

Werkdag 3

Door: Reinier en Walter

23 Juli 2014 | Moldavië, Alexeevca

Beste thuisblijvers,

Onze derde werkdag zit er alweer op!
Op deze dag is er veel gedaan tot een ieders tevredenheid.

We begonnen de dag weer erg vroeg met een bijbeltekst en gebed. Hierop volgde ons uitgebreide ontbijt waar velen van jullie jaloers op zullen zijn;)

De bouwploeg werd hierna gelijk aan de slag gezet door Stephan en Peter, onze gezellige, soms wat onduidelijke bouwleiders. Vandaag hebben we gemetseld en gegraven. Het metselen van een muur nemen ze het hier niet zo nauw op. Een milimeter(of 2) scheef is hier normaal. 90 graden wordt ook geregeld 87 of 93 graden.

De gravers stoten na lang graven en zoeken dan eindelijk op de rioolbuis waarop een extra stuk moet worden aangesloten. Als het goed is zit nu het grootste gedeelte van het graafwerk erop.

Bij het kinderwerk was vandaag een erg leuk spel. De kinderen mochten met een katapult een waterballon wegschieten op een soort van doel. Na het eten hebben wij dit herhaald, alleen probeerden wij zo ver/hoog mogelijk te schieten wat tot een hoop plezier leidde.

Tijdens het eten heeft Michiel een presentatie laten zien met de acties en activiteiten die wij hebben gehouden om hier te komen. Dit werd afgesloten met een luid applaus van de Moldaviegroep!

Om 5 uur vanmiddag(4 uur Nederlandse tijd) hebben wij een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van de vliegtuigramp in Oekranie. Dit was erg indrukwekkend.

Morgen hopen wij op wederom een mooie dag!

Groeten van Reinier en Walter

• 23 Juli 2014 - 20:47

Nora:

Respect voor jullie, jullie werk en meeleven met mensen met diep verdriet! Respect, heel veel!

• 23 Juli 2014 - 21:06

Magda:

Mooi om te lezen dat jullie daar zo ver weg en dichterbij het rampgebied dan wij door en met een minuut stilte heel dicht met ons verbonden waren.

• 23 Juli 2014 - 21:56

Tineke Van Beuzekom:

Goed om te lezen dat jullie ook betrokken zijn bij wat er gebeurd! Wij lezen graag wat jullie doen.
    Liefs Tineke

• 23 Juli 2014 - 22:53

Vlietjes En Ard:

Wij nemen aan dat Reinier vandaag als doel diende? Wij genieten elke dag van jullie vorderingen en het is inderdaad goed om te lezen dat jullie ook meeleven.

Slaap lekker en tot morgen!
    de van Vlietjes en ook Ard de sponsor

• 23 Juli 2014 - 22:54

Monique:

Ik was al trots op jullie, maar nog trotser doordat jullie ook daar meeleven met de gebeurtenissen in, het voor jullie verre, Nederland!! Respect voor onze jeugd!