Dag 1 - Reisverslag uit Svetlîi, Moldavië van jongereninactie2014 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Svetlîi, Moldavië van jongereninactie2014 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Sophie, Bas en Jochem

19 Juli 2014 | Moldavië, Svetlîi

Gisteravond laat zijn we aangekomen in Svetlii. Het begon om 5 uur 's ochtends bij het oc. Huilende moeders en trotse vaders stonden klaar om ons uit te zwaaien. We willen Lieke en haar staff nog bedanken voor de pannenkoeken. Na een rivier aan tranen vertrok de bus richting Schiphol.Op het vliegveld ging eigenlijk alles van een leien dakje. Geen problemen tot Bukarest aan toe.

Toen begon het avontuur. De buschauffeur, die eerst zoek was, met zijn bus die nauwelijks genoeg ruimte bood aan alle koffers, hebben ons op wonderbaarlijke wijze (veilig) het dorp binnen gereden. Na een rit van 8 uur werden we warm onthaald door de plaatselijke jongeren en kookmoeders. Een heerlijk maal stond op ons te wachten in het Daycare Centre.

Met onze buikjes vol werden we naar de gasthuizen gebracht. De groep werd in vieren gedeeld. Tot onze verbazing troffen we allemaal een luxe aan die nauwelijks onderdoet aan onze Hollandse paleisjes. Een goede nachtrust deed irritaties verdwijnen en fris en fruitig begonnen we aan een eerste dag. We begonngen met een rondleiding, die ons liet zien hoe ze hier leven.
Tijdens deze tour hebben wij onze eigen kerk bezocht waar wij morgen een dienst hebben. Ook zagen wij scholen, sportvelden, een supermarkt, een studentenhuis en een oorlogs munument bij de oud orthodoxe kerk.

Nu is tijd om ons te vermaken en nog meer uit te rusten zodat we van de week hard kunnen werken.

Tot volgende keer!

Liefs,

Bas, Jochem en Sophie

• 19 Juli 2014 - 13:57

Nora:

Lieve allemaal,
    Leuk dit bericht te lezen en heel fijn dat jullie er zijn!! Geniet van alles, er zijn, met elkaar, bouwen en opbouwen!!
    Tot later,
    Xxx, Nora & Peter

• 19 Juli 2014 - 19:34

Margreet:

Lieve allemaal,
    Wat leuk nu al een update! Wat fijn dat jullie goed/veilig aangekomen zijn.
    Geniet ervan!
    En doe jullie best …..!!!
    TOI TOI TOI

Groetjes Margreet

• 19 Juli 2014 - 20:39

Familie Marck:

Lieve kanjers uit Nieuwerkerk,
    Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Een jaar lang hebben jullie je voorbereid, maak er een super leuke tijd van!
    Groetjes van de Marckies vanuit Zeeland.

• 19 Juli 2014 - 21:37

Ruud:

Leuk om te lezen! Nogmaals veel plezier daar! Maar er met zijn allen wat moois van!

Groet,

Ruud

• 19 Juli 2014 - 21:43

Anneke Dambrink:

Hallo kanjers, heb het goed daar en veel plezier.
    Groetjes van Keimpe Sinnema en Anneke Dambrink.

• 20 Juli 2014 - 00:11

Magda T:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, lekker gegeten hebben, en goed geslapen hebben. Heb een goede zondag met elkaar.
    Xxx Attie, Magda, Sander en Roel

• 20 Juli 2014 - 08:44

Henriëtte Van Der Knijff:

Hoi allemaal,
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Heerlijk dat jullie lekker hebben kunnen eten en slapen. En wat fijn ook dat deze manier van communiceren mogelijk is. Daarom vanuit huize van der Knijff wensen we jullie een goede tijd toe.

• 20 Juli 2014 - 10:11

Monique:

Hoihoi, goede berichten! En wat een luxe vergeleken bij 2 jaar terug....(incl WiFi).leuk wat van jullie te kunnen lezen. Geniet met elkaar, have fun. Xx

• 20 Juli 2014 - 21:03

Peter, Caroline, Iris En Myrthe:

Heel veel plezier, het zal vanaf morgen een leerzame trip worden!

veel liefs en geniet ervan!

ook namens de pannenkoek bakker Myrthe!